Ik heb het even voor me moeten houden maar vandaag mag ik het officieel bekend maken want de deal is rond. Eind Juni start ik (Kevin) als Business Development Manager Marketplace bij mijn nieuwe werkgever Best Buy Canada!

Voor ons is dit een belangrijke stap in ons avontuur hier in Vancouver. Met deze baan kunnen we aan genoeg punten komen om ons visum te verlengen (zie onze eerdere uitleg hierover een paar berichten terug). Via via bij een bedrijf binnen komen, eerst voor een informeel bakje koffie bleek uiteindelijk de winnende strategie.

Rob is een Nederlander die hier 9 jaar geleden is komen wonen met zijn Canadese vrouw en kinderen. Zij had heimwee, hij wilde ook Vancouver wel eens mee maken dus na zes jaar in Nederland zijn ze hierheen verhuist. Rob werkt bij Best Buy. Op een willekeurige zaterdagmiddag ging Rob met zijn kinderen naar een zwembad. Aldaar hoorde hij Victor met zijn kinderen in het Nederlands praten. De twee raakte aan de praat en zo leerde Victor dat Rob bij Best Buy werkte. En laat ik nou net drie weken daarvoor kennis gemaakt hebben met Victor! Ik nodigde Rob uit voor een bak koffie, waarop Rob gelijk mijn Linkedin profiel doorstuurde naar het management. Zo kwam van het een het andere… en zat ik twee weken later in eens bij Best Buy voor sollicitatiegesprek.

De procedure was vrij pittig en bevatte maar liefst 5! gesprekken in vier dagen. Eerst een gesprek met een recruiter en een team manager. Daarna een panel van experts binnen het ecommerce vakgebied. Vervolgens een gesprek met een “Vice President of expanded assortments” en daarna een heel zwaar gesprek met de “Senior Vice President of Ecommerce” – zeg maar de eindbaas van Best Buy online. Ook dat verliep goed en daarna werd me dus de functie aangeboden waar ik over twee weken met heel veel plezier aan ga beginnen!

Spannende en mooie tijden.